Nastavení eReceptu

Chcete vystavovat eRecepty v aplikaci SimpleDent? Postupujte dle tohoto návodu a během několika minut budete mít hotovo.

Co je potřeba

Než se pustíme do vlastního nastavení a aktivaci eReceptu v Simple Dentu, pojďme si zkontrolovat, že máme vše potřebné:

  • Osobní certifikát (elektronický podpis)
    Elektronický podpis – Kvalifikovaný certifikát ve formátu .pfx nebo ve dvou souborem .pem, například od certifikační autority PostSignum (Česká pošta).
  • Osobní přístup do SÚKL
    Přihlašovací údaje mají formát 11-místného čísla (většinou začínájí 002) a hesla.
  • Přístup pracoviště do SÚKL
    Přihlašovací údaje mají formát 11-místného čísla (většinou začínájí 002) a hesla.
  • Identifikační číslo zařízení
    Přidělené 8-místné číslo zdravotnického zařízení
  • Identifikanční číslo pracoviště
    Přidělené 8-místné číslo zdravotnického pracoviště

Bohužel budeme opakovaně pracovat s čísly, které mají stejný formát, dbejte tedy zvýšenou pozornost, jestli se jedná o číslo lékaře, pracoviště, zařízení, atd.

Krok 1: SÚKL – Detail osoby

V prvním kroku nastavení údaje Vás jako fyzické osoby – lékaře. Budeme tedy používat osobní certifikát (elektronický podpis) a osobní přihlašovací údaje do SÚKL.

V prohlížeči si otevřete stránku https://pristupy.sukl.cz/ a pod hlavním obrázkem klikněte na Správa identit. Do horního pole „Přihlašovací jméno / číslo žádosti“ zadejte své 11-místné přihlašovací údaje pro osobní přístup do SÚKL a zadejte heslo. Tímto se přihlásíte jako lékař do Portálu Externích identit. Zkontrolujte, že vidíte své jméno.

Po přihlášení klikněte na záložku Obecné. Budete potřebovat UUID, což je dlouhý kód složený z písmen, číslic a pomlček. UUID si uložte.

Krok 2: Osobní nastavení

Nyní se můžete přihlásuit do Simple Dentu. klikněte vpravo nahoře na své jméno -> Nastavení, následně zvolte záložku Nastavení eReceptu.

Do SÚKL ID vložte UUID, které jste si poznamenali a do SÚKL heslo zadejte heslo, které jste použili pro přístup do Portálu Externích identit (11-místné osobní číslo).

Následně zvolte, jestli osobní elektronický podpis – kvalifikovaný certifikát máte v podobě jednoho souboru s příponou .pfx nebo dvou samostatných souborů s příponou .pem a tento certifikát nahrajte (Vybrat soubor).

Zadejte Heslo k certifikátu, které jste nastavili při vytváření elektronického podpisu.

PIN k eReceptu je kód, který budete zadávat při vytváření eReceptů. Je to heslo, kterých se zašifrují veškeré citlivé údaje a certifikáty. Musí mít minimálně 6 znaků. Dobře si jej zapamatujte. Rozhodně nedoporučujeme mít stejné heslo pro přístup do Simple Dentu a tento PIN.

Krok 3: SÚKL – certifikát subjektu

Začneme opět na portálu SÚKL. Přesvědčte se, že jste odhlášeni jako lékař a do „Přihlašovací jméno / číslo žádosti“ zadejte své 11-místné přihlašovací údaje pracoviště (odlišné od přihlašovacích údajů osobních).

Jděte do záložky Pracoviště a poznamenejte si „Kód pracoviště“ (jedná se opět o 11-místné číslo, zpravidla začíná 002).

Nyní zvolte stále na SÚKL – Portál Externích identit záložku Certifikáty. V pravé části tabulky byste měli vidět ikonku diskety ve sloupci Certifikát. Pokud tam zatím máte jen tlačítko „Vygenerovat“, použijte jej, certifikát se vytvoří během několika sekund.

Stiskněte tlačítko diskety (Download) a do počítače se stáhne elektronický certifikát (pravděpodobně v podobě AMBSUKL*****.pfx).

Krok 4: Nastavení ordinace

V Simple Dentu klikněte v levém menu na Nastavení ordinace. Zkontrolujte, že máte vyplněné fakturační údaje, a ve spodní části nastavení přidělené údaje Identifikační číslo zařízení a Identifikační číslo pracoviště.

Do políčka ID poskytovatele zdravotních služeb (SÚKL) vložte „Kód pracoviště„, které jste si v předchozím kroku poznamenali na portále SÚKL.

Krok 5: Certifikát SÚKL

Stále v menu Nastavení ordinace v aplikaci Simple Dent, nyní jen přejděte na záložku SÚKL certifikát.

Zde pouze vložíte SSL certifikát vydaný SÚKLem, tedy ten, co jste si před chvilkou stáhli (pravděpodobně v podobě AMBSUKL*****.pfx). Vložíte heslo a dáte Importovat.

Hotovo: vystavte svůj první eRecept

Nyní máte vše připraveno a můžete vystavit svůj první eRecept v Simple Dentu. Přejděte na nějakého pacienta, vyberte záložku Tiskopisy a použijte tlačítko Vytvořit nový tiskopis – Nový eRecept.

Pokud jste v nějakém kroku opomněli zadat správný údaj, nebo pacient nemá vyplněné všechny potřebné údaje (rodné číslo, email, telefon, atd.), systém vás upozorní. Pokud je vše v pořádku, rovnou volíte léčivo, dávkování, atd. Na prvním místě ale musíte zadat Ověřovací PIN, který jste si vytvořili v 2. kroku tohoto návodu.

Neobvyklé funkce

Simple Dent je software navržený přímo pro zubaře a zubní ordinace. Administrativa kartotéky nikdy nebyla jednoduší. Chcete úkazku místo slibů?